בתי אבות סיעודיים ומחלקות לתשושי נפש ברשת יַקִּירֵי

מה ההבדל בין בית אבות או מוסד סיעודי לבין מחלקה לתשושי נפש?

  • בית אבות או מוסד סיעודי אחראי כלפי דייריו לספק להם, בין היתר, תזונה מלאה, טיפול רפואי, פעילויות, חוגים והעשרה, הלבשה, טיפוח ועוד. בתי אבות נועדו לקשישים המתפקדים באופן כללי אך אינם מתהלכים וזקוקים לעזרה סביב השעון גם בביצוע פעולות פשוטות כמו אכילה ורחצה, ואף במקרה של אובדן שליטה על הסוגרים.
  • מחלקה לתשושי נפש נועדה למי שאיבד את צלילותו וזקוק להשגחה מתמדת סביב השעון. המחלקות נמצאות בתוך מסגרת של בית אבות או דיור מוגן. תשישות נפש באה לידי ביטוי באובדן הדרגתי של הזיכרון, בחוסר התמצאות במרחב ובזמן, ביכולת שיפוט פגומה ובירידה ביכולת התפקודית, לצד שינוי בהתנהגות, הפרעות בשינה ועוד. תשישות נפש מתקדמת בקצב שונה, משכה משתנה מאדם לאדם והביטוי שלה משתנה אף הוא, ובמקרים רבים תשושי נפש מהווים סכנה לעצמם. לכן, המחלקות לתשושי נפש הן מחלקות מוגנות וסגורות.
  • בקצה האחר של הסקאלה נמצא הדיור המוגן, שנועד רק לדיירים המתפקדים באופן עצמאי לחלוטין, אך מחפשים מסגרת שתספק להם תחושת ביטחון ואף תעניק להם מעטפת של שירותים מגוונים כמו ארוחות או חוגים ופעילויות שונות, גם אם בתשלום. הדיירים למעשה רוכשים או שוכרים יחידת דיור בדיור המוגן, ונהנים מחיים עצמאיים ומגוונים בהתאם למקום. לבית אבות המשלב מחלקה סיעודית ומחלקה לתשושי נפש יש יתרון במקרה של הרעה במצבו הפיזי והבריאותי של הדייר המוגן שהופך לסיעודי, משום שהוא יכול לעבור למחלקה המתאימה באותו מוסד.

רבים האנשים בגיל השלישי המוצאים את עצמם בצומת דרכים שבו עליהם להחליט אם הם רוצים להמשיך לחיות בביתם או לעבור להתגורר במסגרת דיור כלשהי המתאימה להם. לפעמים, ההחלטה אינה נתונה בידם משום שאיבדו מהיכולת הקוגניטיבית שלהם.

הבשורה הטובה היא שלכל גיל ולכל מצב פיזי, רגשי וקוגניטיבי ישנה מסגרת מתאימה.

איכות חיים בכל מצב

המשותף לכל המוסדות הללו, למרות השוני באופי הדיור, הוא השאיפה להעניק לדיירים תחושה נעימה של בית ולספק להם חוגי העשרה, פעילויות ותוכניות מגוונות, המותאמות ליכולות השונות שלהם. רשת יקירי שואפת להפוך את יתרת חייהם של קשישים סיעודיים ותשושי נפש לנעימים וטובים יותר ולהעניק למשפחותיהם שקט נפשי, בידיעה שיקיריהם אינם לבד ושהם מטופלים ונמצאים תחת השגחה מתמדת, חמה ואוהבת.

יצירת קשר

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת,
לייעץ ולכוון אתכם:

חייגו עכשיו

074-710-7425

או מלאו פרטיכם וניצור קשר: